Om föreningen

Brf. Egnahem bildades 1988 och består av totalt 20 bostadsrätter fördelade på två fastigheter med olika gatuadress.
- Adress Vapnövägen 9 ligger i kvarteret Detektiven 22 och innehar 12 bostadsrätter enligt följande: 6 st 2 rok samt 6 st 3 rok.
- Adress Falckens väg 32 ligger i kvarteret Diktatorn 12 och 8 lägenheter är fördelade på: 2 st 1 rok, 2 st 2 rok, 2 st 3 rok samt 2 st 4 rok.
Bägge fastigheterna har hiss.

I fasta månadsavgiften ingår kostnaden värme och vatten, kabel-TV, Internet, IP-telefoni (abonnemangsavgiften ingår - egna samtalskostnader tillkommer). Obligatorisk kostnad för parkeringsplats eller garage specificeras och debiteras på samma avi.

Förutom 2 st. gästparkeringar (utan avgift) på Vapnövägen har vi 2 st. Laddstolpar för Elbilsladdning mot avgift.

Våra välskötta gräsmattor och den myckna växligheten ger känslan av ett villaboende, fast helt utan skötselbesvär för de boende. Det finns en uteplats vid varje fastighet där det är tillåtet att grilla.

Tvättstugor. I varje fastighet finns en tvättstuga med två stora tvättmaskiner, en torktumlare och ett torkskåp. Mangel och strykbräda finns också.

Källare. Varje lägenhet har ett eget källarförråd. Storleken varierar mellan 5 och 10 kvm.

Uteplatser. Både på Falckens väg och på Vapnövägen finns gemensamma uteplatser i trädgården med utemöbler. På dessa är det tillåtet att grilla.

Cyklar. Cykelställ finns under tak på Falckens väg samt ett låst cykelförråd finns på Vapnövägen.

Parkering. Till varje lägenhet tillhör antingen ett garage eller en p-plats med elstolpe för bilvärmare. Avgiften för dessa debiteras och specificeras i avin för månadsavgiften. På Vapnövägen finns dessutom 2 p-platser avsedda för gäster. Denna kostar ingenting för era gäster. Eftersom vi ligger precis utanför gränsen till stadskärnan är det även avgiftsfritt att parkera på våra omkringliggande gator. OBS! På vissa få sträckor råder parkeringsförbud. Se skyltar.

TV och Internet. Telia Fiber anslöts i månadskiftet augusti-september 2017 och alla lägenheter fick IP-telefoni, Bredband med hastigheten100/100 Mbit/s samt TV-paket STOR som innehåller 80 kanaler varav 50 är unika och 30 i HD-kvalitet.
Bostadsrättsinnehavaren kan och får själv teckna avtal med Telia utöver grundutbudet som t.ex. filmkanaler eller sportkanaler.
Vid installation ingick en TV-box per lägenhet, men om nån önskar/har behov av fler, så lånar föreningen ut TV-boxar utan kostnad för den boende. Även viss hjälp med installation och inkoppling går att få.
Även Halmstad Stadsnät har dragit fiberkabel till tomtgränsen, men i dagsläget har föreningen inga planer på att utöka antalet aktörer.

Försäkring. Fastigheterna och garaget är försäkrat hos IF. Varje lägenhetsinnehavare behöver inte längre teckna ett eget  bostadsrättstillägg i hemförsäkringen. Från den 15/11-2019 ingår även ett kollektivt bostadsrättstillägg i månadsavgiften.

Juridisk person. Föreningen tillåter inte juridisk person som köpare.

Läget. Föreningen är belägen på ett lugnt område på attraktiva Väster med närhet till centrum. Mycket träd, lekplatser och grönområde runt omkring. På 7-8 minuter promenerar man till Stora Torg eller med cykel på 2-3 minuter.